fredag 6. november 2009

Høyres valgkamp i Bangladesh


På dag 2 av vårt aller første oppdrag (eller Assignment som de kaller det her) var jeg og Imti fra gruppa mi en tur rundt universitetsområdet for å finne noen folk å ta portretter av. Imti, som er kjent i byen viste meg fram til kunsterparken. Et område der kunstere alltid malte, spiste, studerte, osv (alt jeg så var at de røyka hasj i parken, though).

Litt innover denne parken fant jeg denne fyren (på bildet). Legg merke til t-skjorta hans. På framsida av den kunne man se den kjente Høyre-logoen og påtrykket "Høgre". Dette var altså en random fyr i en random park i et random land på andre siden av jorda. Ganske tilfeldig. Dette måtte jeg selvfølgelig finne ut mer om.

Jeg prøvde å finne ut noe om t-skjorta, men alt han hadde og si var at 1) Han hadde nettopp sluppet ut fra 6 mnd på mentalsykehus 2) Hans beste venner var Hillary Clinton og MacGyver 3) Han skulle straks til det hvite hus for å snakke med Hillary for få henne til å gjøre noe med alle chipene de har satt i hodene våre. Tidvis sang han på diverse gamle Pink Floyd-sanger.

Morsom dag! Oppgaven blei ferdig, for de som lurte.

- Mats

1 kommentar:

Jorunn sa...

Gjett om jeg vil møte han! MacGyver OG prat om microchips!:O Ser ut som dere har det konge da, selv om noen kanskje har blitt litt syke (god bedring til dem:)).

Jeg syns forresten dere skal be Ivar om å gro langt skjegg på et par dager, og farge det orange. Hallo, han må jo se litt lokal ut han også.

Jorunn
:)